onsdag 6 november 2013

Myran, del G

G

Stereon saknar högtalare.

Sen sitter jag där, klottrar, läser, lyssnar på den mer eller mindre usla Roses-konserten och varvar elefantölen med folköl för att inte bli packad innan jag går ut, fast jag misstänker att det blir så ändå. Bläddrar i böckerna jag köpt, Colin Wilsons "The Occult", B. Stenbergs "Kärlek i Europa", Lowrys "Under vulkanen". Den sistnämnda vet jag att jag har läst förut men jag tror inte riktigt att jag fick grepp om den. Omslaget är fult, det är en ljusblå Månpocket med en bild ur filmen och jag funderar på om den finns på video, jag har aldrig sett den.

"You ain't too young and pretty
and you sure as hell can't sing,
Anytime you wanna sell your soul
I've got a toll free number you can ring"

Medan jag sitter där ringer telefonen, det är Anja och vi pratar om allt möjligt i tre kvart medan jag försöker låta nykter på rösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar